Nout naar de dolfijnen

Eerste dolfijnsessie (9 mei 2016)

De eerste sessie met Nout en de dolfijn is geweest. Resultaat: Nout vond het leuk maar ook ontzettend spannend.. Hij heeft de dolfijn nauwelijks aangeraakt :-(

Hij is gekoppeld aan Dolfijn Nubia van ruim 5 jaar oud.. Een jonge dolfijn met een speels karakter.. Na eerst kennis te hebben gemaakt met zijn begeleidster Lisette en de stagiaire Johanna mocht hij zijn zwemsuit gaan uitzoeken..
Loek mag meedoen met het broertje en zusje programma en ging direct mee met Gabriella, die de kinderen opvangt. Zij gaan de komende dagen elke dag een dierenthema doorlopen. Dit betekent kijken bij deze dieren, alles te weten komen over deze dieren, een tekening maken etc.. Hij gaat zich niet vervelen wat wij ook weer heel fijn vinden..
We hebben eerst een gesprekje met Lisette gehad over wat Nout voor een jongetje is, wat onze doelen zijn en wat we thuis doen op het gebied van stimuleren en begeleiden.. Een goed gesprek!
Vervolgens kwam Nout weer terug in zijn zwemsuit en kon de sessie gaan starten. Wij hebben elke dag een mooi uitzicht vanaf een platform, welke Nout volgens mij niet ziet.. Maar wat gaaf zeg!! Om hem in het water met de dolfijn te zien... De dolfijn kreeg elke keer opdrachten van de dolfijntrainer vanaf het dok en Nout mocht dit nadoen.. Zoals gooien met de bal en een ring.. Daarnaast moest hij ook een tijdje op het dok zitten met Lisette en daar hebben ze memory gespeeld.. Vervolgens weer het water in en spelen met Nubia en een kleine babydolfijn.. Deze zwom tussen de andere dolfijnen in en was aan het dollen met Nubia. Wat mooi om die twee dolfijnen om Nout heen te zien zwemmen..
En toen was het alweer voorbij en hebben we nog even nagepraat met Lisette.. Die gaf aan dat Nout het leuk vond maar ook heel spannend.. Dit is niet raar als je ziet wat voor een indrukken er op Nout afkomen die ochtend.. Dus wel gerustgesteld??.
Hij was wel Lisette aan het uitdagen tijdens het memoryspel.. Niet gelijk luisteren, hoofd ondeugend wegdraaien etc.. Heel herkenbaar.. Hier is ze ook gelijk mee aan de slag gegaan..
Na deze evaluatie was het alweer tijd om terug naar het huisje te gaan. Op de terugweg zijn ze beide direct in slaap gevallen.. Op naar morgen..

jeannet barneveld

Oh wat is het toch fijn om mee te lezen!
wat een bijzondere gebeurtenis is het toch.
Ben erg benieuwd naar de komende verhalen.
Lieve Nout en fam. Geniet en ik volg jullie op de voet.
knuffel

oude opa

leuk verhaal,k zie het gebeuren.