Nout naar de dolfijnen

Tweede dolfijnsessie (10 mei 2016)

Nout heeft maar een half uurtje in het water gelegen met Nubia, de dolfijn.. Waarom? Omdat meneertje eigenwijs was in de logopedieruimte..

Hij moest opdrachtjes uitvoeren.. Ze hadden een buis in de ruimte liggen waar Nout doorheen moest kruipen en aan het eind van de buis lagen drie kaartjes (foto van een bal, de zon en een boek). Woordjes die hij kent zowel spraak en/of gebaar.. Aan het eind van de buis moest Nout 1 van de foto's aanwijzen en een gebaar of het woord zeggen.. Maar hij deed het niet.. Lisette heeft net zolang gewacht totdat Nout antwoord gaf.. Heel zachtjes gaf hij het antwoord.. Daarna mocht hij pas naar de dolfijn.. Dus wij zaten maar te wachten en te wachten buiten.. Alle kindjes lagen inmiddels allang in het water. En Jahoor..20 minuten later kwam Nout naar buiten Haha..
Uiteindelijk heeft hij nog een half uurtje in het water gelegen. Wat wij zagen is dat Nout nu wel (vergeleken met gisteren) de speelring van de neus van Nubia afhaalde en weer weggooide.. Ook vandaag was de babydolfijn weer bij Nout in de buurt te vinden.. Waarschijnlijk was dit onrustig voor Nout want ze haalden de kleine dolfijn wel weg bij Nubia.. Dus even wat rustiger voor Nout..
Na afloop gaf Lisette aan dat ze eerst het woord of gebaar wilde horen van Nout want hij kan het wel maar hij was haar ontzettend aan het uittesten! Als ze nu zou toegeven dan zou het niet gaan werken (een doel van ons is pro-actiever worden en meer uit zich zelf gaan zeggen).. Dit is hier een mooi voorbeeld van.. Verder gaf ze aan dat Nout wat meer ontspannen was in het water dan de dag ervoor.. Kleine stapjes weer gezet..
Die middag heeft Nout niet geslapen maar was wel hangerig.. Aan het eind van de dag hadden we nog een "happy hour" bij een hotel vlakbij het therapie center.. Een nadere kennismaking met de teamleden van de therapie en de andere families.. Een gezellig uurtje! Voor Nout iets te druk maar Loek ging helemaal los Haha.. Die heeft lekker kunnen spelen met de andere kinderen..
Dag drie komt eraan.. We mogen op het dok kijken bij Nout!

Wendy ter Doest

Het is alleen al super om dit allemaal te mogen lezen, laat staan wat deze belevenis met jullie doet!! Geniet nog lekker saampjes en ik wacht weer op het volgende verhaal.
(En weet dat je juist door het zetten van die kleine stapjes, grote doelen bereikt!)

Fam Vos

Leuk om te lezen dat Nout het naar zijn zin heeft, Daar in het mooi lekkere warme Curacao. Hopen dat hij vandaag wel goed heeft geluisterd. Zodat hij iets langer met Nubia in het water mag spelen :-). Nog heel veel plezier in de zon. En we lezen wel verder mee!!

Groetjes,

Fam Vos

Susan Haafkes

Wow! Dank voor je update Yvonne! Wat een bijzondere ervaring voor jullie allen. Geniet er maar van en nogmaals dank voor je verhaaltjes en leuke foto's. Dan maken ook wij het een beetje van dichtbij mee! veel liefs, susan

Dagmar

Hoi Yvonne en familie,
Ontzettend leuk om elke dag jullie belevenissen te lezen.
Omdat ik zelf ook 2 x daar geweest ben bij het Sea Aquarium weet ik precies waar jullie zijn. Geniet er nog van samen en hopelijk lukt het met de doelen van Nout. Veel liefs Dagmar