Nout naar de dolfijnen

Derde dolfijnsessie (11 mei 2016)

Dag drie en Nout heeft contact met Nubia gehad.. Wat geweldig om te zien... Eerst alleen met de hand aaiend, vervolgens haar vin vastpakkend en als laatste door het water op de buik van Nubia.. Wat een vooruitgang, super trots op Nout!!

Allereerst weer een sessie in de ruimte met Lisette.. Hij moest met de rug tegen de muur gaan zitten en Lisette ging een soort van massagetechniek toepassen op hem.. Hij vond het heerlijk.. Daarna mocht hij in een grote bak met bonen graaien op zoek naar kaartjes waar afbeeldingen op stonden.. Vervolgens nog even op zoek naar de handen van Lisette in bak en toen mocht hij al naar buiten.. Dit keer netjes op tijd..
En toen waren wij wat later Haha.. We waren met Loek nog even het sea aquarium ingelopen en hadden niet verwacht dat Nout alweer zo snel buiten stond.. Dus, op naar het dok en Loek mocht mee deze keer.. Wij zouden na een half uurtje meegenomen worden maar het regende af en toe (jaja, ook hier op curacao valt een druppel uit de lucht). We hebben het verplaatst naar de volgende dag.
Zoals ik al schreef in het begin, het ging supergoed in het water.. Hij was wel veel aan het schreeuwen van frustratie maar dit kwam uiteindelijk allemaal goed.. En wat heeft Loek genoten.. Hij mocht de bal weggooien vanaf het dok naar Nubia, aaien en bepaalde bewegingen maken zodat Nubia een kunstje ging doen Haha.. Ook hij vond het spannend maar wat een belevenis!!
Na afloop wederom een korte evaluatie met Lisette.. Het ging stukken beter dan de dagen ervoor.. Hij vond de massage heel prettig.. Door het vibreren met de handen en druk te zetten op zijn lichaam voelt hij wat in zijn lichaam.. Hij heeft weinig spierspanning en voelt alles minder snel.. Een voorbeeld uit de praktijk is dat hij altijd van alles wil aanraken of iets vast wilt houden. Met zijn hand langs muren bijvoorbeeld. Wat zij toepast is sensorische integratie.. Door dit te doen zal hij meer vertrouwen krijgen in zijn lichaam en naar zijn omgeving toe.. De frustratie in het water had ermee te maken dat hij gewoon niet luisterde naar Lisette en zijn eigen plan wilde volgen (heel herkenbaar :-().. Door zijn geschreeuw te negeren en gewoon door te gaan hield hij uiteindelijk op..
Kortom; wij hebben weer huiswerk meegekregen.. En er is ons een spiegel voorgehouden :-/..

(Juf) Karin

wat fijn dat het vandaag zo goed is gegaan. Elke dag kijk ik uit naar jullie verhaal en foto's (mis ik Nout een beetje mi der) Wat ben ik trots op je Nout dat je zo goed je best doet en nu zelfs de dolfijn durft aan te raken!!! Maar ook op Loek ... wat knap dat je de dolfijn al een kunstje laat doen.

Nicole Olde Riekerink

Oh Yvonne, wat mooi! Ik lees net je ervaringen. Heel bijzonder. Wat een topper die Nout! Hij doet het toch maar allemaal. Fijn voor jullie dat Nout mooie stappen zet, een hele opluchting kan ik me voorstellen. Veel succes de komende dagen! Liefs Nicole

Nathalie

Wat leuk om al de berichten te lezen, en de mooie foto's te zien...
Wat goed dat het elke dag een stukje beter gaat...en dat Nout contact heeft gezocht met Nubia.
Ben trots op je Nout!!

Liefs, Nathalie.