Nout naar de dolfijnen

Vijfde dolfijnsessie (13 mei 2016)

De laatste sessie van de week! Wat gaat de tijd snel..

Basketballen..Lisette legde aan Nout uit wat de bedoeling is van het spel. Nout moest vragen om de bal zodat ze konden basketballen. Lisette vroeg hem een paar keer of hij wat nodig had. Maar er kwam geen gehoor bij Nout. Hij bleef gewoon staan en staan en staan en staan.. Een paar keer om zich heen kijkend en vervolgens lekker de duim in de mond en bedenken; ik vind het wel best zo.. Haha.. Pas na de tiende keer! vroeg hij uitzichzelf de bal.. Hij maakte het gebaar.. !! En toen konden ze basketballen Haha.. En trots dat hij was dat het eindelijk ging gebeuren maar ook kreeg Lisette het idee dat het kwartje ook toen pas echt viel bij Nout..
In het water voelt hij zich steeds beter op zijn gemak. Hij heeft weer lekker op de buik van Nubia gelegen en door het water gesprint.. Verder was de frustratie wederom minder.. En was hij enorm aan de klets.. Mooi om te zien dat hij steeds meer begint te communiceren bij Lisette en Nubia..
Op het dok heeft hij lottino gespeeld. Met Lisette en Johanna. Hij mocht aangeven wie er aan de beurt was.. Vervolgens moest hij de kaartjes weer matchen.. Wachten op je beurt werd goed geoefend..Hij was goed geconcentreerd..
Op de terugweg naar de auto is het altijd strijd met het aan de hand lopen. We moeten een bruggetje over en ik wil dat hij mijn hand vasthoudt.. Dit wil hij negen van de tien keer niet. Hij gaat dan schreeuwen.. Omdat hij het er niet mee eens is. Standaard gedrag.. Ik ga het gesprek met hem aan (oftewel discussie ja/nee :-)) en continue herhaal ik dat hij mijn hand vast moet houden omdat er auto's langs kunnen komen of dat hij in het water kan vallen..
Van Lisette moet ik hem nu gaan negeren.. Hij weet dat hij mijn hand vast moet houden en dus sleur ik hem (schreeuwend) elke dag mee over de brug.. Ik hoop dat het gaat werken :-/..
Voor nu even wat rustiger aan.. We hebben weekend! Wat vervelend :-)..
Voor Nout wel even goed.. Het mannetje heeft heel wat te verwerken . Maandag begint de tweede week voor Nout! Benieuwd wat dat Nout gaat brengen..
Ayo!

Reacties

Reacties

Dennis

Wat ontzettend gaaf om te lezen dat er zulke stappen worden gemaakt .... Succes en geniet samen

Sabine

Wat mooi om jullie belevenissen te volgen. Hard werken! Nu lekker genieten van het weekend. ???? Heel veel succes komende week. ????

Sabine

Op de plek van de vraagtekens heb ik emoticons gebruikt. Dat komt niet over zie ik nu.

Cees en Ria

Wat super leuk om de belevenissen van jullie te volgen ,
We zien nu al uit naar het volgende bericht , veel plezier en de mannetjes een dikke knuffel xxxxx

Anouk

2e week is begonnen ????. Lekker genieten met elkaar en vooral van de stapjes die Nout maakt ????.

Anouk

Waar de vraagtekens ineens vandaan komen is mij een raadsel ????. Was niet de bedoeling.

Yvonne

Haha... De vraagtekens komen omdat je waarschijnlijk een smiley hebt gebruikt? Gebeurt mij nog steeds regelmatig..

Anouk

Klopt helemaal wat jij zegt. Doegie en ik blijf jullie volgen toppers.

Diane Hemstra

Wat leuk om de belevenissen te volgen van de afgelopen week en vooral goed te lezen dat Nout zulke stappen zet en meer contact maakt. Heel bijzonder voor jullie allemaal. Veel succes de komende week en vooral veel plezier!
Geniet, groeten Diane

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!