Nout naar de dolfijnen

Dag zeven dolfijnsessie

Dag 2 van week 2..

Omdat je elke dag op hetzelfde tijdstip aanwezig moet zijn leer je ook het team en de families beter kennen.
Om 10:30 uurstarten er vier kindjes. Twee met het syndroom van down (Boris en Nout) en twee kindjes met een ander ( voor mij onbekend) syndroom (Leonie en Simon).. Ik denk allemaal tussen de 5 en 10 jaar.. Leonie en Simon zijn Duits. Ik weet dat Boris voor de tweede keer de therapie volgt. Iedereen heeft zijn eigen doelen en daar ook de therapeuten aan gekoppeld.. Voor Nout is dit dus Lisette, een logopediste als achtergrond, verder de dolfijntrainster van Nubia en Johanna de stagiaire uit Polen (spreekt ook nederlands). Het is dus best druk op het dok.. Daarbij lopen er gedurende de sessie ook twee fotografen rond die alles vastleggen op film en foto.. Een hele onderneming dus..
Maar goed; wat heeft ons dag 2 gebracht in week 2.. Ik heb het gevoel dat ik aan het herhalen ben maar het gaat gewoon erg goed met Nout :-)).. Dus vandaag geen beschrijving van wat hij heeft gedaan maar alles eromheen..
Nout is elke middag erg moe maar is eigenwijs en wil niet slapen.. Hij mag dan even op de iPad om een filmpje te kijken. Dat geeft hem ook rust.. Wat Lisette maandag al opviel is dat hij heel wit om zijn neus is.. Effe Googlen en het lijkt erop dat dit komt door veel inspanning.. Ehh.. Ja, dat klopt wel Haha.. Niets ernstigs en gaat vanzelf wel weer over..
Verder slaapt Nout hier goed! Hij is wel vaak rond05:00/05:30 uur wakker, leg je hem even goed, dan slaapt hij daarna door tot een uurtje of07:00 uur! Dat is uitslapen voor ons!! Heerlijk.. :-)
Hij begint steeds meer nieuwe woordjes te zeggen.. Zoals bijvoorbeeld de woorden pet, van mij, jij, drie, bijna . Daarnaast begint hij steeds meer duidelijker te maken wat hij precies wil.. Wat de therapeuten zeggen is dat het effect pas groter is na een aantal weken omdat ze vaak de tijd nodig hebben om alles te verwerken. Vandaag gaf Lisette aan dat ze hem hoorde zeggen toen ze uit het water klommen ; wij zijn klaar.. Dat is toch wel een vooruitgang hoor!! :-))
Ook Loek heeft het prima naar zijn zin.. Gabriella is de persoon die het broertjes/zusjes programma organiseert.. Ze zijn met vijf kindjes. Twee broers van Boris, het zusje van Leonie en een broertje van Simon. Ze zijn al bij de haaien, de krabben en de flamingo's geweest.. En daarnaast gaan zijn ze ook nog naar het strand geweest.. Ze hebben een eigen ruimte waar ze de kinderen opvangen en spelletjes spelen, puzzelen en tekenen.. Kortom voldoende vermaak en de ouders kunnen relaxed naar de kinderen kijken die in het water liggen.. Verder valt het me op dat iedereen zo ontzettend vriendelijk is, vooral naar de kids! Je voelt je heel welkom.. En dat geeft een heel goed gevoel :-))... Hiermee sluit ik mijn dagje weer af. Tot morgen!
Oja.. We maken elke dag fotos met onze camera en filmpjes. Ik kan deze alleen niet op de site plaatsen. Jullie moeten het dus doen met foto's genomen met onze telefoon..
Ayo

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!