Nout naar de dolfijnen

Dag negen dolfijnsessie

Nout heeft gisteren tussen de middag geslapen en dat heeft hem goed gedaan! Onderweg naar de therapie weer flink aan de klets..

Allereerst weer met Lisette de therapieruimte in. Ze had de tunnel klaar staan.. Nout moest weer gaan matchen en het woord benoemen of het gebaar maken bij elk kaartje.. Ging weer supergoed..
Op het dok waren ze met iets bezig en plotseling zegt Nout het woord helpen.. Voor het eerst! Voorheen was het alleen het gebaar.. Het lijken hele kleine stapjes maar voor ons is dit heel groot.. Zonder te oefenen zegt hij plotseling woordjes die wij nog niet eerder hebben gehoord.. Is het omdat er geen druk op hem ligt, is hij ontspannender, komt het door Nubia? Ik weet het niet maar er gebeurt wel van alles..
Bij het tweede gedeelte mochten we weer bij het dok kijken en foto's maken.. Weer zo bijzonder om mee te maken. De kleine dolfijn zwom telkens mee.. Hele mooie foto's kunnen maken met als groot cadeau dat Nout Nubia een knuffel en een dikke zoen gaf.. Toen werd ik wel even emotioneel en heb ik een traantje gelaten.. Een mooi en lief gebaar :-))... Je hebt Nout zien groeien deze twee weken naar Nubia toe. Daarna gingen ze opruimen en dit woord zei Nout ook gewoon even !! Wat fantastisch..
We hebben na afloop wel gevraagd wat we nog kunnen verwachten van Nout als we weer terug in Nederland zijn.. Lisette geeft aan dat je pas echt resultaat gaat zien na een paar maanden.. Nout heeft de tijd nodig om alles te verwerken..
Ondanks zijn vermoeidheid toch een onwijs goede dag geweest.. We gaan proberen om hem nog even te laten slapen vanmiddag.. Blijkbaar heeft het wel effect ;-)
En het zit er bijna op. Morgen (vrijdag ) de laatste dolfijnsessie! En zaterdag in het vliegtuig naar huis.. Fijne dag..
Ayo

Oude opa Jansen

Heel goed bericht. Fijn om te lezen.Het was daar een mooie en nuttige vakantie.

Ronald

Hallo Zwierinkjes,

Super om te lezen dat het zo goed gaat en dat Nout zulke grote stappen zet.
Veel plezier nog en alvast een goede reis gewenst.