Nout naar de dolfijnen

Hoe gaat het nu?

Ja.. Inmiddels is het alweer bijna vier weken geleden.

Tijd voor een update.. De vlucht terug ging weer ontzettend goed. We hadden een nachtvlucht. Nout heeft veel geslapen en Loek heeft alleen maar filmpjes gekeken en viel bij de landing pas in slaap :-)....

In een souvenirwinkel op het sea aquarium hebben we nog een knuffel dolfijn
(met de naam Nubia) gekocht voor Nout. Normaal wil Nout geen knuffels in zijn bed hebben maar Nubia heeft hij stevig vast als hij gaat slapen. Zo lief om te zien... Hij knuffelt er ook echt mee hahaha..

Bij het afscheid hebben we een USB stick meegekregen met daarop een film van Nout en heel veel mooie foto's van het zwemmen met Nout en de opvang van Loek. Nout vindde film heel interessant. Hij ziet echt herkenning.

Het is lastig te benoemen wat er nu echt anders gaat in het dagelijks leven. Wat ik merk is dat hij de dag langer volhoudt, helderder uit zijn ogen kijkt en vaker en sneller reageert op vragen die hem gesteld worden. Daarnaast zegt hij veel woorden spontaan,waar hij voorheen niet tot weinig reageerde en alleen maar luisterde naar verhalen die we voorlazen.

Daarnaast krijgen we ook wel van onze omgeving terug dat hij meer rust uitstraalt. Hij is "beter" bereikbaar voor zijn omgeving. Mooi om te horen :-)

We wachten geduldig af op wat er nog (misschien) komen gaat.

Tijdens de therapie hebben ze gewerkt met sensorische integratie. Dit hebben we inmiddels ook in Nederland opgepakt. Samen met de fysiotherapeut en een ergotherapeutgaan we kijken waar we met Nout aan kunnen gaan werken. Dit betekent ook weer observatieformulieren invullen en tijd erin steken. We hebben het er graag voor over omdat we gewoon zien dat het effect heeft op Nout.

P.s: ik voeg nog wat foto's toe van het afscheid op Curacao.